Proefliggen?

Wilt u het verschil voelen tussen verschillende soorten matrassen? Kom dan proefliggen in onze mobiele slaapstudio. De komende tijd vindt u ons hier.





Meest gestelde vragen

Bij Maatwerkmatrassen.nl vindt u geen kleine lettertjes of verborgen voorwaarden. Alle informatie over levering, betaling en garantie vindt u op onze internetsite. Sommige gegevens vindt u bij het bestellen van uw matras, andere zaken staan weer vermeld bij de Klantenservice of in de Algemene Voorwaarden.
Om u nog sneller duidelijkheid te verschaffen hebben wij onderstaand de meest voorkomende vragen (en natuurlijk ook de antwoorden) voor u op een rij gezet. Mocht u echter toch vragen hebben waarop u het antwoord niet (direct) kunt vinden dan kunt u deze vraag altijd per email aan ons stellen (info@maatwerkmatrassen.nl). U ontvangt dan zo spoedig mogelijk het antwoord op uw vraag.

1. Wat is de levertijd van Maatwerkmatrassen.nl?
Voor het leveren van een op maat gemaakte matras hebben wij doorgaans maximaal 20 werkdagen nodig. Indien noodzakelijk kunt u aangeven of de matras sneller geleverd kan worden.

2. Hoe kan ik mijn matras op maat betalen?
U kunt de matras direct betalen via iDEAL. Ook kunt het bedrag overmaken op ons rekeningnummer van de Rabobank. Indien u het bedrag over wilt maken kunt u de betaalgegevens gebruiken die vermeld staan in de email-bevestiging.

3. Kan ik mijn matras ook afhalen?
Het afhalen van de matras is niet mogelijk, hier zijn wij als bedrijf niet op ingesteld. De matras wordt bij u thuis of bij uw dealer bezorgd, dit is bij de prijs inbegrepen.

4. Hoe zit het met de verzendkosten en thuisbezorgen van mijn matras?
Alle prijzen van de matrassen zijn inclusief verzendkosten voor de 1e aanbieding op een gelijkvloers adres waar een vrachtwagen bij kan komen. De bezorgtijden zijn in overleg met de koeriersdienst, deze neemt enkele dagen voor bezorging met u kontakt op. Voor een 2e aanbieding als gevolg van een verkeerd opgegeven adres of vanwege afwezigheid van de ontvanger, worden verzendkosten aan u berekend.

5. Kan ik mijn matras na ontvangst nog terugsturen?
U heeft 90 dagen garantie op de matras. Omdat de matras op maat gemaakt wordt kunt u deze niet buiten de garantievoorwaarden retourneren.

6. Hoe zit het als mijn matras niet past?
Wij garanderen maatwerk met een maximale afwijking van 3%. Indien de matras niet past dient u dit binnen 15 werkdagen schriftelijk te melden. Wij nemen dan direct contact met u op om te overleggen of de matras aangepast, vervangen of vergoed dient te worden.

7. Wat is het verschil tussen bouwjaar en modeljaar van de caravan?
In het algemeen start het nieuwe modeljaar van een caravan in de zomer. Het afleveren van een nieuw bestelde caravan geschiedt meestal in het voorjaar. Een caravan kan dus in het oude jaar gebouwd zijn, terwijl het een nieuw modeljaar betreft. Voorbeeld: caravan gebouwd in oktober 2005, afleveren in voorjaar 2006, is dus een modeljaar 2006 en als zodanig bekend in de boeken. Bij twijfel kunt u het chassisnummer aan ons doorgeven, dan proberen wij het juiste modeljaar te achterhalen.

8. Wat moet ik doen als ik twijfel over het type caravan, camper of boot?
In dat geval adviseren wij u te informeren bij de dealer waar u hem gekocht heeft. Kan hij u niet informeren, dan kunnen wij het voor u proberen te achterhalen. Bij twijfel gaan wij in overleg met u de matrasmaat opmeten.

9. Bij wie ligt de verantwoording bij de bestelling?
De verantwoording voor het doorgeven van het juiste type caravan, camper of boot ligt bij u, de verantwoording voor het maatwerk van de matras ligt bij Maatwerkmatrassen.nl.

10. Ik heb nu een 2-persoons matras uit 1 deel. Kan ik deze ook in 2 delen bestellen?
Maatwerkmatrassen.nl heeft alle maten van de matrassen gemeten en kan daardoor een matras uit het door u gewenste aantal delen laten vervaardigen. U kunt hiervoor gebruik maken van een speciaal contactformulier.

11. Mijn caravan staat nog niet in uw database. Hoe kan ik dan toch bestellen?
Gebruik ook hier het contactformulier. Geef het merk, type en bouwjaar en de manier waarop wij u kunnen bereiken aan ons door en wij nemen contact met u op. Bij twijfel over het juiste type kunt u beter ook het chassisnummer aan ons doorgeven.

12. Zijn uw prijzen inclusief of exclusief BTW?
Alle prijzen zijn inclusief BTW en inclusief verzendkosten.

13. Hoe zit het met de garantie op mijn matras?
U heeft 100% garantie op het maatwerk van uw matras. Daardoor bent u ervan verzekert dat uw nieuwe matras past inde door u opgegeven caravan, camper of boot. Daarnaast heeft u ook nog 90 dagen garantie op de uitvoering van uw matras. Alleen voor ritsen geven wij geen garantie.
Reclames over het maatwerk en uiterlijke onvolkomendheden dient u wel binnen 14 dagen aan ons door te geven. Onze garanties staan beschreven in artikel 6 van onze algemene voorwaarden.


14. Hoe kies ik het juiste type matras?
Op www.maatwerkmatrassen.nl/matrasinfo vindt u een uitgebreide beschrijving van de verschillende matrassoorten. Mocht u na het lezen van deze informatie nog twijfelen dan kunt u het verschil in de matrassen zelf ervaren. Maatwerkmatrassen.nl heeft speciaal hiervoor een mobiele slaapstudio ingericht. Hiermee zijn wij aanwezig op verschillende beurzen, dealerdagen en evenementen verspreid over Nederland. De agenda van de mobiele slaapstudio vindt u hier

15. Ik kan de bankgegevens van Maatwerkmatrassen.nl niet vinden?
De bankgegevens van Maatwerkmatrassen.nl vindt u op door in het menu rechts bovenaan te klikken op ‘Wie zijn wij’. Ook worden de bankgegevens vermeld in de opdrachtbevestiging die u per email ontvangt.

16. Is het vertrouwd om zomaar geld aan u over te maken?
Maatwerkmatrassen.nl moet voldoen aan de wet verkopen op afstand. Daarnaast heeft Maatwerkmatrassen.nl het keurmerk safe2shop waarvoor wij jaarlijks op diverse aanvullende punten beoordeeld worden. Maatwerkmatrassen.nl hecht aan betrouwbaarheid en tevreden klanten. Uw opdracht is bij ons in goede handen.
.